Direktlänk till inlägg 22 mars 2018

2018-03-22 Återigen längesedan

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 22 mars 2018 19:29

Ja, herrejävlar. 

Såg att det är flera månader sedan sist.


Nova har hunnit bli 7 månader och jag har ansökt om förskoleplats nu.


Hon växer så det knakar och vi hinner liksom inte med. Det känns som om det var häromdagen som jag lämnade BB med ett litet knyte på under 3,5 kilo.

Men vi har fått världens snällaste unge. Sedan hon var 2 veckor gammal så har hon sovit i egen säng. Och sedan hon var en månad så sover hon hela natten. Hon somnar vi 22 tiden och vaknar när Hoffe kör till jobb vid 06 tiden.

Hur lugn som helst är hon. Skriker bara när hon är missnöjd eller har väldigt ont. Men är oftast väldigt lätt-tröstad. Brukar räcka med att hon får syn på oss så blir hon glad. Räcker inte det så fungerar för det mesta famnen på någon av oss.

Många trodde hon skulle vara blyg för andra människor. Men snarare tvärtom. Vem det än är som tittar ner i vagnen så skiner hela hon upp.


Jag har tänkt lite senaste tiden på att eftersom hon är så snäll nu så får vi kanske ett helvete i tonåren?   

Ser det framför mig. Hoffe är ute sena fredags och lördagskvällar när Nova är 16 år och letar efter henne i raggarbilarna på cruisingarna.
Han vill inte erkänna det. Men jag ser lite "nu har pappa laddat bössan" framför mig.
Jag kan vara rätt orolig och överbeskyddande ibland. Men tror nog att det är Hoffe som tar över det när Nova blir tonåring.


   


Jag måste försöka blogga lite oftare. Jag vet att jag säger det ofta och då går det flera månader emellan. Men om man kanske laddar ner appen igen?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 6 september 2019 13:56

Skolan går bra och jag trivs otroligt bra på praktiken Har en läxa som ska lämnas in via nätet på söndag. Så den får jag ta tag i ikväll. Sedan har jag två stora arbeten som jag måste börja på. De ska dock inte bara inne förens i december. Men de är...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 1 september 2019 11:33

Som jag skrev i förra inlägget så tog det slut mellan mig och Hoffe den 11 mars i år. Det var många bakomliggande saker. Och det började bli knackigt mellan oss redan våren 2016. Men livet rullade liksom på endå. Det är aldrig bara en persons fe...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 25 augusti 2019 22:33

Det har hänt lite sedan sist jag skrev. Men skriver bara kortfattat nu. Kommer vid ett senare tillfälle gå in mer detaljerat på varje händelse. Jag fyllde 30 i januari. 11 mars separerade jag och Hoffe efter 8 år tillsammans ?? 10 juli h...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 5 januari 2019 12:54

Det nya året har börjat och jag ser fram emot vad som kommer hända iår. Nyår firade vi barnlediga. På söndagen lämnade jag Nova hos mormor och moster. Och sedan packade jag och Hoffe in oss i bilen och körde till Göteborg. Jag hade nämligen 4 m...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 27 december 2018 10:18


Nu är äntligen allt julfirande över. Igår åkte vi till Blentarp och firade jul med "farfar" Niklas, hans döttrar Gabriella och Alexandra, hans bror Thomas, hans söner Ludvig och Edvin och Niklas och Thomas föräldrar Per och Asta. Det blev en mass...

Presentation

Gästbok

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards