Direktlänk till inlägg 5 januari 2019

Första inlägget i bloggen 2019

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 5 januari 2019 12:54

Det nya året har börjat och jag ser fram emot vad som kommer hända iår.

Nyår firade vi barnlediga.
På söndagen lämnade jag Nova hos mormor och moster.
Och sedan packade jag och Hoffe in oss i bilen och körde till Göteborg.
Jag hade nämligen 4 månader tidigare bokat två nätter på Hotell Odin.
När vi kom fram så checkade vi in och fick koden till garaget.
Det är så värt 250:- per natt att få låta bilen stå i ett varmt garage med kod, grindar och kameraövervakning.
Hela söndagskvällen spenderade vi på rummet.
Jag svängde av i Kållered och handlade ostar, kex, jordgubbar, ölkorv och alkoholfritt bubbel. Så det blev lite gottemys för oss själva den kvällen.

Måndagen kom och självaste nyårsafton.
Påbörjade dagen med en rejäl hotellfrukost.
Sedan hängde vi på rummet tills det var dags att duscha och klä upp sig.
Vid kl 16:30 tog vi en promenad mot fartyget Barken Viking.
Mittemot skulle Göteborgs Posten smälla av stadens fyrverkerier kl 17.
Det var så otroligt mycket folk men det var så mysigt. Tråkigt dock att det var så dimmigt. Raketerna som gick högre såg man knappt. Man såg bara nedre hälften av Lisebergstornet. Så dimman låg verkligen tjock.
Efteråt gick vi via Nordstan tillbaka till hotellet. Nu var det dags för middag. Trerätters.
Till förrätt blev det skagentoast.
Till varmrätt blev det kyckling i apelsin sås och ris.
Och till efterrätt blev det marängswiss.
Vid tolvslaget var man uppbjuden på hotellets takterrass och fick köpa ett glas champagne om vi ville.
Det halsade man inte precis med tanke på att ett glas gick loss på 90:-.
Men det var rätt gott och vi hade mysigt med en utsikt över hela Göteborg.

Tisdagen var slö.
Upp och åt hotellfrukost och sedan slöade vi på rummet och packade ihop våra saker.
Skulle checka ut innan kl 12.

Vårt nyår blev så mysigt och vi behövde lite egentid med varandra. Men gud vad vi saknade Nova. När vi kom hem och hämtade henne på kvällen så var det bara kramar och pussar och mys fram till sängdags.

Men nu har det gått några dagar på 2019.
Idag är det lördagen den 5 januari och vi ska ut och äta på restaurang ikväll.
Jag fyller nämligen 30(!) om två dagar.
Så det blir lite firande nu med Hoffe, Nova, syrran, mamma, pappa och hans fästmö.
Det ska bli mysigt.
Någon fest blir det inte nu. Vi väntar till sommaren och har istället 60 års fest med hyrd lokal. Hoffe blir nämligen 30 i September.
Men vi tänkte fira Novas 2 årsdag först under dagen med lite lättare fika. Och på kvällen brakar det loss med vår 60 års fest med 80tals rock-tema.

Men det är ett tag tills dess.
Detta året har jag lovat mig själv att inte släppa in energitjuvar i mitt liv.
Jag ska inte förlåta så lätt och jag ska börja ta hand om mig själv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 6 september 2019 13:56

Skolan går bra och jag trivs otroligt bra på praktiken Har en läxa som ska lämnas in via nätet på söndag. Så den får jag ta tag i ikväll. Sedan har jag två stora arbeten som jag måste börja på. De ska dock inte bara inne förens i december. Men de är...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 1 september 2019 11:33

Som jag skrev i förra inlägget så tog det slut mellan mig och Hoffe den 11 mars i år. Det var många bakomliggande saker. Och det började bli knackigt mellan oss redan våren 2016. Men livet rullade liksom på endå. Det är aldrig bara en persons fe...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 25 augusti 2019 22:33

Det har hänt lite sedan sist jag skrev. Men skriver bara kortfattat nu. Kommer vid ett senare tillfälle gå in mer detaljerat på varje händelse. Jag fyllde 30 i januari. 11 mars separerade jag och Hoffe efter 8 år tillsammans ?? 10 juli h...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 27 december 2018 10:18


Nu är äntligen allt julfirande över. Igår åkte vi till Blentarp och firade jul med "farfar" Niklas, hans döttrar Gabriella och Alexandra, hans bror Thomas, hans söner Ludvig och Edvin och Niklas och Thomas föräldrar Per och Asta. Det blev en mass...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 26 december 2018 00:10


Då var julfirandet snart över. I fredags när Hoffe kom hem från jobb så körde vi till hans farmor i Mölnlycke. Vi kom upp rätt sent så det var att äta något lätt och sedan gå och lägga sig. Nova var så otroligt svårnattad. Men inte så konstigt n...

Presentation

Gästbok

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards