Direktlänk till inlägg 5 mars 2017

Händelserikt sedan senast...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 5 mars 2017 12:37

Humm... Över ett år sedan jag skrev sist.

Mycket som har hänt sedan dess. Så mycket att jag inte kommer ihåg hälften.


Min fadder gick bort för någon månad sedan efter många års sjukdom :'( Även en bekant som var lite yngre än mig valde att avsluta sitt liv strax innan :'(


Finns iallafall tre positiva saker som hänt det senaste månaderna iallafall.

  • Jag fick en visstidsanställning på kommunen som resurspersonal, fick även äran att jobba som hallvärd = Högre lön, mer ansvar och mycket kvällar.
  • Efter två år av försök så fick vi i julas äntligen ett plus på stickan. Går på tisdag in i vecka 18 och vi är så glada och älskar den lille mer än något annat redan.
  • I måndags var sambon på arbetsintervju i Malmö. Han fick jobbet och ska nu jobba sin sista månad på ODD (Oresund Dry Docks). Äntligen får han ett 7-16 jobb måndag till fredag istället för att jobba 800 timmar övertid om året. Han vill ju såklart ha tid för vår familj så detta kom väldigt lägligt med ett jobb med mänskliga arbetstider istället för att jobba röven av sig på sitt nuvarande där de aldrig hade låtit honom gå ner i timmar.

Impalan börjar det gå framåt för. Äntligen hemma från lack och vi har börjat montera innertaket. Bilen ska rulla till sommaren. Så nu får vi ligga i lite. Dock blir det bara en cruising för mig iår verkar det som. Alla cruisingar och bilträffar infaller på mina helger då jag jobbar. Men tog ut semester under Hässleholmscruisingen. Power big meet vet vi inte hur vi gör än. Många vill att vi ska komma dit. Men jag är då höggravid med en månad kvar till beräknad förlossning. Åker vi så får sambon vara nykter den veckan ifall det skulle bli dags. Vi får helt enkelt se. Skulle vilja åka på Twin Lake Run också. Men då har man kanske nyligen fött och kanske inte har den orken att köra hela rundan.


En dag i taget :)


vill skriva mycket mer. Men sitter just nu på jobb och övervakar lite handbollsmatcher. Så får skriva senare.

nu finns det ju så mycket att skriva om.


Tjingeling!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 6 september 2019 13:56

Skolan går bra och jag trivs otroligt bra på praktiken Har en läxa som ska lämnas in via nätet på söndag. Så den får jag ta tag i ikväll. Sedan har jag två stora arbeten som jag måste börja på. De ska dock inte bara inne förens i december. Men de är...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 1 september 2019 11:33

Som jag skrev i förra inlägget så tog det slut mellan mig och Hoffe den 11 mars i år. Det var många bakomliggande saker. Och det började bli knackigt mellan oss redan våren 2016. Men livet rullade liksom på endå. Det är aldrig bara en persons fe...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 25 augusti 2019 22:33

Det har hänt lite sedan sist jag skrev. Men skriver bara kortfattat nu. Kommer vid ett senare tillfälle gå in mer detaljerat på varje händelse. Jag fyllde 30 i januari. 11 mars separerade jag och Hoffe efter 8 år tillsammans ?? 10 juli h...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 5 januari 2019 12:54

Det nya året har börjat och jag ser fram emot vad som kommer hända iår. Nyår firade vi barnlediga. På söndagen lämnade jag Nova hos mormor och moster. Och sedan packade jag och Hoffe in oss i bilen och körde till Göteborg. Jag hade nämligen 4 m...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 27 december 2018 10:18


Nu är äntligen allt julfirande över. Igår åkte vi till Blentarp och firade jul med "farfar" Niklas, hans döttrar Gabriella och Alexandra, hans bror Thomas, hans söner Ludvig och Edvin och Niklas och Thomas föräldrar Per och Asta. Det blev en mass...

Presentation

Gästbok

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards