Direktlänk till inlägg 22 september 2015

När jag träffade min Hoffe sommaren 2011 <3

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 22 september 2015 23:01

Jag tänkte faktiskt skriva ett inlägg om hur jag träffade Hampus "Hoffe".


Det var så att jag blev opererad i mitt knä torsdagen den 16/6 2011 och lördagen den 18/6 två dagar senare var jag bjuden på ölbrännboll i Landskrona.

En dåvarande vän skickade ett sms till mig den kvällen och frågade om jag ville komma på en hemmafest istället och nyfiken som jag var så frågade jag vem som var där.

Fick då till svar att det var han, killen som bodde i lägenheten (som då också var en vän) och en tredje kille. Och jag tänkte bara att jag inte ville gå på ett korvkalas.


Dagen efter (söndagen den 19/6) tog jag mig hem till min bästa vännina Barbro som bor i lägenhetshuset brevid.

Stod och snackade lite och rökte några cigaretter när där kom en kille och ställde sig nedanför balkongen till min dåvarande killkompis lägenhet.

Var så att han hade glömt sin mobiltelefon där på festen kvällen innan och fick den kastad till sig innan han körde vidare i sin Volvo XC70.

Senare samma kväll såg jag att killkompisen hade tackat de två gästerna för helgens fest och hade taggat dem. Jag visste ju vem två var då de var mina vänner. Så jag blev lite nyfiken på vem Hampus var som han heter.


 


Min bästa vännina Barbro sa till mig att han skulle vara något för mig. Att han var självförsörjande och raggare. Och när jag hade velat fram och tillbaka några timmar så fick hon mig att skicka en vänförfrågan på måndagen den 20/6 på facebook. Jag hade ju liksom ingenting att förlora.

Tog inte lång tid förens det plingade till på datorn och Hampus och jag inledde en chattkonversation.


Vi bestämde att vi skulle träffas dagen efter (tisdagen den 21/6) men fick ett sms senare under dagen där han förklarade att han var tvungen att jobba över och undrade om vi kunde ta och träffas dagen efter på onsdagen den 22/6.

Det gick alldeles utmärkt för mig.


När klockan närmade sig den avtalade tiden på onsdagen den 22/6 så blev jag så in i helvetes nervös. Men jag satte mig i bilen och körde till parkeringen där vi skulle träffas.

När jag rullade in på parkeringen så stod han redan där och nervösiteten blev större.

Men allting gick bra. Och det var kärlek vid första ögonkastet.


 


Nästa dag så bestämde vi att jag skulle sova över. Och det gjorde jag. Och två dagar senare blev det officielt han och jag. Flyttade faktiskt in i samma veva också. Fast blev inte på papper förens två månader senare.


Många tyckte inte att vi var kloka som blev tillsammans efter bara fem (5!) dagar. För det var ju inte mer än så. Vi började ju chatta på facebook måndagen den 20/6 och lördagen den 25/6 blev det vi.

Men nu står vi här... Fyra år och tre månader senare. Och på vår fyra-årsdag för tre månader sedan ställde han den stora frågan   Och jag har aldrig varit lyckligare!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 6 september 2019 13:56

Skolan går bra och jag trivs otroligt bra på praktiken Har en läxa som ska lämnas in via nätet på söndag. Så den får jag ta tag i ikväll. Sedan har jag två stora arbeten som jag måste börja på. De ska dock inte bara inne förens i december. Men de är...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 1 september 2019 11:33

Som jag skrev i förra inlägget så tog det slut mellan mig och Hoffe den 11 mars i år. Det var många bakomliggande saker. Och det började bli knackigt mellan oss redan våren 2016. Men livet rullade liksom på endå. Det är aldrig bara en persons fe...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 25 augusti 2019 22:33

Det har hänt lite sedan sist jag skrev. Men skriver bara kortfattat nu. Kommer vid ett senare tillfälle gå in mer detaljerat på varje händelse. Jag fyllde 30 i januari. 11 mars separerade jag och Hoffe efter 8 år tillsammans ?? 10 juli h...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 5 januari 2019 12:54

Det nya året har börjat och jag ser fram emot vad som kommer hända iår. Nyår firade vi barnlediga. På söndagen lämnade jag Nova hos mormor och moster. Och sedan packade jag och Hoffe in oss i bilen och körde till Göteborg. Jag hade nämligen 4 m...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 27 december 2018 10:18


Nu är äntligen allt julfirande över. Igår åkte vi till Blentarp och firade jul med "farfar" Niklas, hans döttrar Gabriella och Alexandra, hans bror Thomas, hans söner Ludvig och Edvin och Niklas och Thomas föräldrar Per och Asta. Det blev en mass...

Presentation

Gästbok

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards