Direktlänk till inlägg 17 september 2015

Gnäll-inlägg

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 17 september 2015 14:53

Har varit så off mot Hoffe där hemma de senaste två veckorna.
Och det är inte meningen att han ska få lida men är väl så att den som står en närmast är den som får "skiten".

Är arbetslös och går på a-kassa. Men vid nyårsskiftet blir jag utförsäkrad och går utan pengar. Är jättefrustrerande och ångestladdat när man söker jobb hela tiden och ingenting händer och man inte vet vad som ska hända efter nyår om jag inte lyckats få tag i något.
Arbetsförmedlingen får man sällan tag i. Men får väl melja handläggaren igen och begära personligt möte så fort det bara är möjligt.

Har gått i åtta månader och försökt bli med barn. Men inget händer där heller.
Och det är asjobbigt när mensen dessutom är sjutton dagar sen och något plus på stickan inte syns till.
Och det känns som om det bara är jag som tycker det är jobbigt. Nämner man det för Hoffe så säger han bara i stort sätt att det händer när det händer.
Jag brukar också säga det. Men mest för att det ska verka som att jag är okej.
Men samtidigt är jag inte det. Jag har den senaste tiden börjat gråta mitt i nätterna när Hoffe sover.
Man känner sig så ensam.
Samtidigt vet jag att det kan ta tid att bli gravid och jag vet att det finns dem som kämpar i flera år och här går jag och gråter över åtta månader. Men jag tycker det är jättejobbigt. Och jag tycker att dem som går i flera år med ofrivillig barnlöshet är otroligt starka!

Jag skulle ibland bara vilja stänga av mina känslor. Iallafall allt utom att vara glad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 6 september 2019 13:56

Skolan går bra och jag trivs otroligt bra på praktiken Har en läxa som ska lämnas in via nätet på söndag. Så den får jag ta tag i ikväll. Sedan har jag två stora arbeten som jag måste börja på. De ska dock inte bara inne förens i december. Men de är...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 1 september 2019 11:33

Som jag skrev i förra inlägget så tog det slut mellan mig och Hoffe den 11 mars i år. Det var många bakomliggande saker. Och det började bli knackigt mellan oss redan våren 2016. Men livet rullade liksom på endå. Det är aldrig bara en persons fe...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 25 augusti 2019 22:33

Det har hänt lite sedan sist jag skrev. Men skriver bara kortfattat nu. Kommer vid ett senare tillfälle gå in mer detaljerat på varje händelse. Jag fyllde 30 i januari. 11 mars separerade jag och Hoffe efter 8 år tillsammans ?? 10 juli h...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 5 januari 2019 12:54

Det nya året har börjat och jag ser fram emot vad som kommer hända iår. Nyår firade vi barnlediga. På söndagen lämnade jag Nova hos mormor och moster. Och sedan packade jag och Hoffe in oss i bilen och körde till Göteborg. Jag hade nämligen 4 m...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 27 december 2018 10:18


Nu är äntligen allt julfirande över. Igår åkte vi till Blentarp och firade jul med "farfar" Niklas, hans döttrar Gabriella och Alexandra, hans bror Thomas, hans söner Ludvig och Edvin och Niklas och Thomas föräldrar Per och Asta. Det blev en mass...

Presentation

Gästbok

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards