Direktlänk till inlägg 26 december 2018

Julfirande x 5... än sålänge

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 26 december 2018 00:10

Då var julfirandet snart över.

I fredags när Hoffe kom hem från jobb så körde vi till hans farmor i Mölnlycke.
Vi kom upp rätt sent så det var att äta något lätt och sedan gå och lägga sig.
Nova var så otroligt svårnattad. Men inte så konstigt när man inte är hemma i sitt eget hem och egen säng.
Och så vaknade hon 6-7 gånger under natten och var jätteledsen.

Lördagen spenderades sedan med Hoffes farmor Margareta, hennes man Christer, deras dotter Annika och hennes man Sven och tre av deras barn (Linnéa, Oskar och Gustav).
Det blev en massa mys, prat och god mat.
Nova sov tyvärr väldigt mycket. Men hon hade nyligen varit väldigt förkyld.
Hon var också lättare att natta nu och vaknade bara en gång under natten.

Söndagen kom och vi åt frukost med Margareta och Christer innan vi packade bilen och körde till Lindome.
Där fikade vi med Hoffes mormor Aino och hennes sambo Benny.
Även denna gång sov Nova en del. Men de fick endå träffat henne en stund.

Nova är ju snart 1,5 år och är så medveten om saker och växer som bara den. Så därför ville vi upp till Göteborg så att släktingarna får träffa henne och hon får träffa dem. Annars är vi bara i Göteborg under sommaren på en veckas semester.

Hur som helst så började vi köra hemåt vid 15 tiden. Och senare på kvällen kom Novas faddrar Anton och Lina med sina två barn Alma och Malte.
Vi har lite som tradition dem senaste åren att träffas och äta gott och spela på uppesittarkväll kvällen innan julafton.
En mysig tradition tycker jag.

Måndagseftermiddagen spenderades med julfika hos min mormor tillsammans med min mamma och min lillasyster och senare på kvällen åkte vi hem på julbord hos vår pappa.
Mamma stannade kvar hos mormor hela kvällen.

Idag har vi bara slöat. Hoffe fick väcka Nova vid 12:30(!). Trött unge. Fast har varit mycket åkande och mycket folk senaste fyra dagarna. Så jag hade också varit trött.

Men imorgon blir det ett sista julfirande. Men det skriver jag mer om imorgon.
Nu är klockan mycket så det är natti natti för min del.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 6 september 2019 13:56

Skolan går bra och jag trivs otroligt bra på praktiken Har en läxa som ska lämnas in via nätet på söndag. Så den får jag ta tag i ikväll. Sedan har jag två stora arbeten som jag måste börja på. De ska dock inte bara inne förens i december. Men de är...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 1 september 2019 11:33

Som jag skrev i förra inlägget så tog det slut mellan mig och Hoffe den 11 mars i år. Det var många bakomliggande saker. Och det började bli knackigt mellan oss redan våren 2016. Men livet rullade liksom på endå. Det är aldrig bara en persons fe...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 25 augusti 2019 22:33

Det har hänt lite sedan sist jag skrev. Men skriver bara kortfattat nu. Kommer vid ett senare tillfälle gå in mer detaljerat på varje händelse. Jag fyllde 30 i januari. 11 mars separerade jag och Hoffe efter 8 år tillsammans ?? 10 juli h...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 5 januari 2019 12:54

Det nya året har börjat och jag ser fram emot vad som kommer hända iår. Nyår firade vi barnlediga. På söndagen lämnade jag Nova hos mormor och moster. Och sedan packade jag och Hoffe in oss i bilen och körde till Göteborg. Jag hade nämligen 4 m...

Av Bettan "Betty-Lou" Nöstdal - 27 december 2018 10:18


Nu är äntligen allt julfirande över. Igår åkte vi till Blentarp och firade jul med "farfar" Niklas, hans döttrar Gabriella och Alexandra, hans bror Thomas, hans söner Ludvig och Edvin och Niklas och Thomas föräldrar Per och Asta. Det blev en mass...

Presentation

Gästbok

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards